April 16, 2012

Week 16 - Print Week / Semana 16 - estampa


Nota: este post é bilíngue, a tradução para o português está no final do post, em itálico. 



This is our 16th week and it's becoming harder and harder not buying anything. Oh, God, we still got more than 30 weeks to go... how will I survive?

Anyway, I was not very sure about what to wear this week. I must confess I was really confused about what can be considered print. Then I went for some inspiration on Keiko Lynn and Cupcakes and Cashmere, my 2 favorite fashion blogs.

I found Keiko wearing this:



And Emily wearing this:


The things is, I don't have many print at home. I don't really like print (same reason I don't like animal print), so I seldom buy it. Then I remembered I have this dress, which I bought in São Paulo, at Bom Retiro, probably 5 years ago. I matched with black shoes (the ones I bought on feb 29th) and this bag, which I bought quite a long time ago from this very talented girl, Emy from Tofu Studio.

This is my monday look, I hope you like it:



Dress / Vestido: Bom Retiro, São Paulo | Shoes / Sapatos: Capodarte | Bag / Bolsa: Tofu Studio | Blazer: Luigi Bertolli | Nails / Unhas: Chow Chow by Risqué

Essa é a nossa 16a semana e está ficando cada vez mais difícil não comprar. Deus, ainda temos mais de 30 semanas pela frente, como vou sobreviver?

Eu não tinha muita certeza do que usar essa semana. Estava meio confusa sobre o que pode ser considerado estampa. Aí procurei inspiração nos meus 2 blogs de moda favoritos: Keiko Lynn e Cupcakes and Cashmere. Achei os looks acima.

A verdade é que não tenho muitas roupas estampadas em casa. Não gosto muito (mesma razão pela qual eu não curto animal print), então raramente compro. Lembrei desse vestido, que comprei no Bom Retiro em São Paulo, acho que faz uns 5 anos já. Combinei com sapatos pretos (aqueles que comprei no dia 29/02) e essa bolsa que eu comprei há um tempão atrás dessa moça talentosa chamada Emy, do Tofu Studio.

Esse é meu look pra segunda-feira, espero que gostem:





1 comment:

  1. Muito legal teu vestido estampado! Bem sixties.
    Gostei da composição, ficou bem gata.

    ReplyDelete

Welcome to Occupy the Wardrobe, please say what you think! Benvindo ao Occupy the Wardrobe, por favor diga-nos o que você achou!