April 17, 2012

The $1 dollar, printed dress / O vestido estampado de UM dolar.


Nota: este post é bilíngue, a tradução para o português está no final do post, em itálico.


What is this that I see outside? Is Spring finally here? If so, it really is time to get the fun stuff out of the wardrobe for a spin! This week is print week, and although I don't have a lot of printed separates, I'd say 80% of my dresses have big, bold prints in them. But my $1 dollar dress won the competition this morning, and it's the one that I chose to wear today to go get my hair cut.

(Photos are all after the new haircut, of course. I also used my point and shoot camera for those, just to show that you don't need fancy semi-professional cameras or photoshop to get good outfit photos, you just need to GO OUTSIDE!)

 Shirt: Ralph Lauren Outlet (similar) | Dress: via Ideeli | Tights: Bebe |
Shoes: MIA Ivette (worn here and here before) | Jewelry: Ebay


[PT]
O que está acontecendo lá fora? É a Primavera que finalmente vem chegando? Se sim, é hora de começar a tirar as peças mais divertidas de dentro do armário para dar uma volta! Essa semana é a semana da estampa, e apesar de eu não ter muitas peças separadas estampadas, quase todos meus vestidos tem estampas bem bacanas. Mas foi o meu vestido de UM dólar que ganhou a competição hoje e saiu comigo para eu cortar o cabelo. 

(As fotos todas são depois do novo corte de cabelo, claro. E eu também aproveitei e usei a minha camera point and shoot para as fotos, para provar que dá pra tirar foto de look do dia boa sem precisar de camera profissional ou photoshop, você só precisa ir PRA RUA!)


Camisa: Ralph Lauren Outlet (similar) | Vestido: via Ideeli | Legging: Bebe |
Sapato: MIA Ivette (usado aqui e aqui antes) | Bijoux: Ebay

2 comments:

Welcome to Occupy the Wardrobe, please say what you think! Benvindo ao Occupy the Wardrobe, por favor diga-nos o que você achou!