December 28, 2012

Reflections on (almost) a year without buying / Reflexões sobre um ano (quase) sem comprar


31 weeks - 31 semanas

Long time no see. But I'm still here! As you already know, I'm pregnant. When I last wrote here, I was 20 weeks pregnant and had already bought a thing or two. First I had to buy underwear, because my boobs got quite bigger. Then I had to buy shoes, because most of my shoes were high heels, not a little bit comfortable for a pregnant lady.

Then I bought a dress, because I needed something bigger. I have quite a lot of dresses, but they are not for pregnant ladies. Now I am 31 weeks and I bought a new (and huge) dress for New Year's Eve and a bikini, because we are going to the beach and my bikinis are all small (I never had big breasts and only wore bikinis when thin). As my belly is much bigger and I've put quite a lot of weight (13 kilos or almost 29 pounds), I really needed new clothes.


But I decided not to buy pants (it's summer here now and I'm ok with dresses), nor other kind of accessories (and I desperately need a new leather bag!). I'm postponing these buys for 2013, after the challenge ends.

This blog was very helpful this year. I had time to review my shopping (bad) habits and then I started to apply the not buying concept to other things, even groceries. I managed to save money and my goal for 2013 is to save even more (I'll have my baby then, but I think I'll be able to continue this frugal behaviour).

As for my baby girl, I managed to apply the no buying to her. Of course I bought diapers, cute little outfits and stuff. But I know I managed to keep it under control. I see other moms to be around me going completely wild on baby shopping. I'm very lucky because I got a lot of presents.

New shoes from Chara Rial - Sapatos novos da Chara Rial

What will be the challenge for 2013? Go back to shopping without over spending. Making sensible shopping choices. Keeping my baby dressed on a low budget. She'll become a part of Occupy the Wardrobe as well. Let's see how we manage this.

I hope you all have a great start for 2013!

Há quanto tempo! Mas ainda estou aqui! Como vocês já sabem, estou grávida. Quando escrevi por último aqui, eu estava de 20 semanas e já tinha comprado uma coisinha ou outra. Primeiro precisei de roupas de baixo, porque meus seios cresceram um tanto. Depois tive que comprar sapatos, porque a maioria dos meus sapatos é de salto, nem um pouco confortáveis para uma senhora grávida.

28 weeks, still fitting in one of my old dresses - 28 semanas, ainda servindo num dos meus vestidos antigos

Então eu comprei um vestido, porque eu precisava de algo maior. Eu tenho um monte de vestidos, mas não são para mulheres grávidas. Agora estou 31 semanas e comprei um vestido (enorme e) novo para a véspera de Ano Novo e um biquíni, porque nós estamos indo para a praia e os meus biquínis são todos pequenos (eu nunca tive seios grandes e só usava biquínis quando magra). Como a minha barriga está muito maior e eu engordei um tanto (13 quilos), eu realmente precisava de roupas novas.


Mas eu decidi não comprar calças (é verão aqui agora e eu estou bem com vestidos), nem outro tipo de acessórios (e eu preciso desesperadamente de uma bolsa de couro nova!). Eu estou adiando essas compras para 2013, após o término do desafio.



                                                         Before - Antes                                             
                                                                                                              After - Depois (27 weeks / 27 semanas)

Este blog foi muito útil este ano. Eu tive tempo para rever meus (maus) hábitos de consumir e então eu comecei a aplicar o conceito de não comprar a outras coisas, até mesmo mantimentos. Eu consegui economizar dinheiro e minha meta para 2013 é economizar ainda mais (eu vou ter o meu bebê, então, mas eu acho que vou ser capaz de continuar este comportamento frugal).



Quanto à minha menina, eu consegui aplicar o não comprar a ela. É claro que eu comprei fraldas, roupas bonitinhas e tal. Mas eu sei que consegui manter os impulsos consumistas sob controle. Eu vejo outras mães perto de mim completamente malucas comprando coisas de bebê de maneira compulsiva. Eu tenho muita sorte, porque eu ganhei um monte de presentes.




Qual será o desafio para 2013? Volte para compras sem mais gastos. Fazer escolhas comerciais sensíveis. Mantendo meu bebê vestido com um baixo orçamento. Ela vai se tornar parte de ocupar o guarda-roupa também. Vamos ver como conseguimos isso.



Espero que todos tenham um ótimo começo para 2013!



No comments:

Post a Comment

Welcome to Occupy the Wardrobe, please say what you think! Benvindo ao Occupy the Wardrobe, por favor diga-nos o que você achou!