August 28, 2012

The Salsa Dancer



Did anyone notice the dress is backwards? Yeah, I only noticed half a hour before end of day!
Dá pra notar que o vestido tá ao contrário? Eu só notei no final do dia!

I have a love/hate relationship with this dress. I think the floral pattern is very pretty, the length of the skirt is extremely flattering on my legs, the fabric is lightweight and comfortable for the summer time. But for some reason, I never fell in love with the sleeves —I think it makes me look like some sort of latin dancer. This dress has sat un-worn in my closet since way before Occupy started. For a while it was on my "to sell" pile, till I realize the slip under it was ripped. So this week, for our floral challenge, I decided to challenge myself into wearing this dress again, instead of my go to floral pieces (1, 2).


Eu tenho um relacionamento de amor e ódio com esse vestido. Eu acho que a estampa é bem bacana, o comprimento da saia está na altura que eu gosto, e o tecido é bem levinho ótimo para o verão. Mas por alguma razão, eu nunca curti muito as mangas —eu acho elas muito bufantes, que nem vestido de dançarina de salsa. Esse vestido estava parado no meu armário desde antes do começo do Occupy. Por um tempo ele habitou a minha pilha de roupas para vender, mas aí descobri que ele tinha um rasgo na saia que fica por baixo do vestido. Então essa semana eu resolvi dar uma segunda chance a esse vestido, ao invés de repetir outras peças florais que já usei por aqui (12).


Dress and bracelet: Forever 21 | Heels: MIA (seen here and here before) |
Belt: Urban Outfitters | Sunglasses: RayBan


Another way to wear the dress.
Outro jeito de usar o vestido.


But let's take a minute to admire my beautiful shoes:
Mas vamos tirar um minuto para admirar esse par de sapatos lindos:


They make my legs look like supermodel legs, and I love it. I put them on and suddenly I am 10 feet tall.
Eu adoro porque eles fazem minhas pernas parecerem quase de modelo, e eu adoro isso! Eu coloco esse sapato e de repente tenho 5 metros de altura!


Outtakes:
All photos by Shalese Cordon, post processing by me. 

No comments:

Post a Comment

Welcome to Occupy the Wardrobe, please say what you think! Benvindo ao Occupy the Wardrobe, por favor diga-nos o que você achou!