June 20, 2012

Guest Blogger / Leitora Convidada: Vanessa Neupmann


Obs: este post é bilíngue, tradução para o Português em itálico.


My name is Vanessa Neupmann, I am a  30-something journalist by trade, working in the maritime industry in the New York city area.

My style is professional preppy during the week, and a lover of all things comfy during the weekend. I do love shoes, bags and clothes. My favorite labels are L.K. Bennett, Banana Republic and Express. The latter, because I can find jeans (short, size 0), that fit and don't require alterations.

I buy clothes at least twice a month and mostly work clothes. Usually I leave the house with an outfit in mind. I always pick pieces that match clothes I already own.  I have every color of work pants from Express, and always have a cardigan handy, since regardless the season, the AC in my office is always on. My office is somewhat dressy, and I do wear a lot of black, but always showing a pop of bright color either on my shirts or shoes.

And boy, I love shoes! Have countless pairs (a closet full of them), in every color, style, brand and price. One my favorites is a recent bought pair of Michael Kors wedges. It has a zebra design, and it is suitable to wear at work or play. Louboutins to me, are the Ferrari of shoes!

As far as bags one of my favorite brands is Coach (I found a store at shopping Morumbi, in Sao Paulo during my last visit). I love their designs, and colors.

My last purchase was a pair of ballerina flats bought while I was vacationing in Sao Paulo a couple of weeks ago.

The idea of not buying anything for a year is awesome, however I love a little "retail" therapy when i'm super stressed out (which is always), so no shopping for a whole year would drive me crazy! I applaud those who can do it though!

The jeans on the pic, or "jeggins" are from Express; the bohemian top is from Abercombie & Fitch, the cardigan is from Banana Republic. The gladiator sandals are Ann Klein, bought three seasons ago. The bag is from Louis Vuitton.








Meu nome é Vanessa Neupmann, eu sou jornalista, 30 e poucos anos, trabalhando na indústria marítima na área de cidade de Nova York.

O meu estilo é  formal durante a semana por causa do trabalho, mas amo todas as coisas confortáveis ​​durante o fim de semana. Amo tênis, bolsas e roupas. Meus favoritos são L.K. Bennett, Banana Republic e Express. Adoro a Express porque consigo encontrar jeans que me servem (tamanho pequeno) e que não precisam de alterações.

Eu compro roupa pelo menos duas vezes por mês e a maioria para trabalhar. Geralmente eu saio de casa com uma roupa em mente. Eu sempre escolho peças que combinam com roupas que eu já tenho. Eu tenho todas as cores de calças de trabalho da Express, e também sempre um casaco à mão, uma vez que, independentemente da época, o ar condicionado no meu escritório está sempre ligado. Meu escritório é um pouco pomposo, acabo usando um monte de preto, mas sempre mostrando algum detalhe colorido, quer em minhas camisas ou sapatos.

E nossa, como eu amo sapatos! Tenho inúmeros pares (um armário cheio deles), em todas as cores, estilos, marcas e preços. Um dos meus favoritos é um par de sandálias plaforma da Michael Kors. Têm um design zebra, e é adequado para usar no trabalho ou lazer. Louboutins para mim são a Ferrari de sapatos!

Quanto a bolsas uma das minhas marcas favoritas é a Coach (eu encontrei uma loja no Shopping Morumbi, em São Paulo durante a minha última visita). Eu amo seus desenhos e cores.

Minha última compra foi um par de sapatilhas que adquiri enquanto estava de férias em São Paulo um tempinho atrás.

A idéia de não comprar nada por um ano é incrível, mas eu amo um pouco de terapia de "varejo": quando eu estou super estressada (o que é sempre) eu compro. Ficar um ano sem compras ia me deixar maluca! Mas dou meus parabéns pra quem consegue!

Os jeans na foto, ou "jeggins" são da Express; a blusinha estilo boho é de Abercombie & Fitch, o casaco é da Banana Republic. As sandálias gladiador são Ann Klein, compradas há três temporadas. A bolsa é da Louis Vuitton.

No comments:

Post a Comment

Welcome to Occupy the Wardrobe, please say what you think! Benvindo ao Occupy the Wardrobe, por favor diga-nos o que você achou!