April 24, 2012

Warm, I mean, Hot Colors in Las Vegas / Cores Quentes em Las Vegas


Nota: este post é bilíngue, a tradução para o português está no final do post, em itálico.


I'll admit. I'm a cold cold cold woman. Or, at least my wardrobe is. Most of the non-neutral colors in my wardrobe are cold colors. Lots of blues, purples, a little bit of green. Once in a while you see a pop of pink or red, but most of my warm colored clothes are for the winter time.

But this weekend I was going to Vegas, and it was definitely not going to be weather for winter clothes. And I thought, since I'm going to Vegas, I have to do my outfit photos there, right? Well, of course. I'm not one to miss a good location opportunity.

So after much deliberation, I came to two options for warm-colored outfits that I had as options to wear in the blasting desert heat. One was a red tank top with black shorts, and I discarded it because it was just too basic. My other option was one of my summer maxi dresses I got from Ideeli two summers ago. It's an incredible summer dress, super fresh and cool to be worn in the warm Vegas streets, and the colors are so vibrant and pretty. Also, I woke up in Vegas completely tired from having gone to a concert the night before, so all I wanted was comfort and sunglasses.

Dress: via Ideeli | Blush Pink Shirt: Forever 21 | Flip flops: Old Navy | Sunglasses: RayBan
Neon accessories: Ebay, J. Crew Outlet, Forever 21 and Loft





One of my locations for this look of the day photo was the Crystals shopping center in the strip. It's a gorgeous, somewhat new mall, in Vegas, full of luxury brands such as Tiffany & Co, Gucci, Prada, Louis Vuitton, Stella McCartney, Harry Winston, etc. All beyond what I can afford, so it's the perfect mall to walk through when you can't shop anyway :)


[PT]
Eu admito, eu sou uma pessoa muito muito fria. Ou pelo menos, meu armário é. Sem contar as minhas roupas em tons neutros, que são maioria, quase todas as cores no meu armário são frias. Vários azuis, roxos, um pouquinho de verde. Dá pra ver um pouquinho de rosa ou vermelho, mas a maioria desses são ou camisetas ou roupas de inverno. 

Mas esse findi eu estava a caminho de Las Vegas, e definitivamente roupa de inverno não ia funcionar com as temperaturas por volta dos 37 graus.  E claro, já que eu estava a caminho de Vegas, porque não aproveitar e tirar as minhas fotos do look da semana por lá? Eu não iria perder essa oportunidade de uma locação diferente, né? 

Então depois de pensar bastante, eu fiquei entre duas opções de looks interessantes e apropriados para o calor infernal do deserto de Vegas. Uma das minhas escolhas eram um top vermelho com shorts preto, mas eu descartei a idéia porque era muito básico, e convenhamos, básico não combina com Vegas. Minha outra opção era um vestido maxi que comprei no site Ideeli alguns verões atrás. É um vestido perfeito para o verão, super comfortável e fresquinho, perfeito para o calorão de lá. Além disso, quando eu acordei no dia que tiramos as fotos, estava completamente moída depois de ter assistido o show do Noel, então eu queria algo bem fácil e comfortável.



1 comment:

Welcome to Occupy the Wardrobe, please say what you think! Benvindo ao Occupy the Wardrobe, por favor diga-nos o que você achou!