February 14, 2012

Easy Valentine's day DIY / Transforme seu Suéter


Nota: este post é bilíngue, a tradução para o português está logo abaixo.

Last year, J. Crew came up with a super cute heart sweater, and since them, the internet has never been the same.
J.Crew Heart Me Sweater, the original. 

You can buy it online on ebay, and pay $70 dollars or more for one, or you can do like me and a bunch of other bloggers (like A Beautiful Mess) and make one yourself. It's so easy, you have no idea. 

Isn't this sweater the cutest thing you ever saw? Bonus: This is my look of the day for Valentine's day!

What will you need?
  • Scissors (one for fabric and another for paper)
  • Paper
  • Some fabric (you don't need a lot, I used some left over from another project)
  • A sweater in desperate need for some love (I used one I didn't wear too much from Forever 21)
  • Thread
  • Needle
  • Pins

How you make it?
1. Cut a heart shape out of your paper.
2. Use the heart pattern you just made out of paper to cut a heart out of the chosen fabric.
3. Using pins, attach the fabric heart to your sweater (right side up) till you are happy with how it looks.
4. Hand stitch the heart to your sweater.
5. Iron if necessary, but you're done!

Ta-da! Boy, that was easy. 

How long does it take?
I'm not a whiz at hand-stitching, so it took me about 2 hours to complete this sweater from start to finish.

Yes, this is so easy, I expect to see you trying your hand at it today! There's still time before you go out on a fancy date tonight. Also, I expect to see pictures of you wearing your fashionable (old) new sweater. Mail them to me at anitaboeira [at] occupythewardrobe [dot] com.

[PT]
Ano passado, a J. Crew lançou um suéter com estampa de coração, e desde então a internet nunca mais foi a mesma.
Suéter J.Crew Heart Me, o original. 

Você pode comprar um no ebay, e pagar 70 dólares por ele no mínimo, ou você pode fazer que nem eu e outras blogueiras (como a A Beautiful Mess) e fazer um você mesma. É muito fácil. 

Não é lindo esse suéter? E além disso aproveito para usar ele hoje no dia dos namorados Americano. 

O que você vai precisar:
  • Tesouras (uma para papel e outra para tecido)
  • Papel
  • Tecido (não precisa de muito, eu usei um pedaço que tinha sobrado de outra coisa)
  • Um suéter que precisa de um carinho (o meu era um que eu não usava muito da Forever 21)
  • Linha
  • Agulha
  • Alfinete


Como você vai fazer: 
1. Corta um coração com o papel que você tem, até conseguir o coração do jeito que você quer. 
2. Com o molde do coração de papel, alfineta ele no tecido e corta o coração do tecido. 
3. Com os alfinetes, pregue o coração no suéter. 
4. Usando agulha e linha, costure o coração no suéter a mão mesmo. 
5. Se precisar, passa o ferro, mas o suéter tá pronto!


Puxa, esse foi muito fácil. 


Quanto tempo demora pra ficar pronto?
Eu não sou super boa com agulha e linha, e levei só duas horas (assistindo filme enquanto isso, uma comédia romântica, é claro). 


Pois é, esse foi muito fácil. Já vou esperar aqui pra você fazer o seu também! Dá tempo de fazer um hoje mesmo, e vai estar prontinha pro dia dos namorados em Junho! Mande uma foto pra gente ver como ficou! Só mandar pro email: anitaboeira [arroba] occupythewardrobe [ponto] com.





Follow Me on Pinterest

2 comments:

Welcome to Occupy the Wardrobe, please say what you think! Benvindo ao Occupy the Wardrobe, por favor diga-nos o que você achou!