December 27, 2011

Últimos dias para comprar roupas! / Last shopping days!

Note: This post is bilingual, English translation at the bottom half.


Última semana de 2011 e últimos dias para comprar roupas! Acabei comprando sem planejar muito: queria uma roupa para o Natal e outra para o ano novo. Comprei uma saia e uma regata Hering, e esse vestido sem marca aí, num outlet que abriu perto de onde trabalho. Comprei também um macacão azul royal para o ano novo, mas esse é surpresa! Foto só ano que vem.



Esse vestido jeans eu comprei porque, além de ter achado bonito, eu não tinha nenhum vestido jeans e queria um há tempos.

Aí comprei a regata e a saia pro Natal. Eu tenho um sério problema: adoro verde e percebi que tenho diversas peças dessa cor. Nada errado com isso, mas de vez em quando é bom variar, né? Por isso comprei o macacão azul royal pro ano novo, não tinha absolutamente nada dessa cor, que eu acho linda.

Eu e a Anita estamos trabalhando numa mega planilha de inventário de guarda-roupa. Pra nós e pra quem quiser. Pra ficar fácil de ver como a gente tem coisas! E pra ver o que falta também. Eu queria comprar mais umas roupas para trabalhar, mas acontece que o dinheiro anda curto e o tempo também. Assim, se eu não conseguir fazer meu inventário tipo... amanhã! não vai dar tempo de comprar o que falta, como uma camisa branca. Sim, acreditem, eu sou advogada e não tenho uma camisa branca. Mentira: tenho duas. Uma de manga curta, que está apertada em mim (preciso emagrecer) e uma de mangas compridas que está meio amarelada e que eu não gosto (não comprei, troquei com uma amiga num bazar de trocas).

Eu queria comprar uma camisa branca nova e decente, mas não sei se vai rolar. Tenho 4 dias. Me desejem sorte!

Last week of 2011 and the last days to buy clothes! I ended up buying without much planning: I wanted an outfit for Christmas and one for the new year. I bought a skirt and a tank top from Hering, and an unbranded jeans dress at an outlet near where I work. I bought a royal blue jumpsuit for the new year, but this is a surprise! Photo only next year.

That jeans dress I bought because, in addition to finding it beautiful, I had no jeans dress and I'd been wanting one for a long time.

Then I bought the skirt and the tank top for Christmas. I have a serious problem: I love green and I have noticed that I have several pieces of that color. Nothing wrong with that, but from time to time change is good, right? So I bought a royal blue jumpsuit for new year, because I had absolutely nothing of that color, which I think is beautiful.

Anita and I are working on a mega clothing inventory spreadsheet. For us and for those who want. To be easy to see how we many things we own! And to see what's missing too. I wanted to buy some clothes for work, but it turns out that money and time are short these days. So if I can't get my inventory done like ... tomorrow! I will not have the time to buy what I lack, as a white shirt. Yes, believe it or not, I'm not a lawyer and I don't have a white shirt. Now that's a lie: I actually have two. A short sleeved one that is tight on me (I need to lose weight) and a long-sleeved one which is kind of yellow now and I don't quite like (I didn't buy it, I traded it with a friend).

I wanted to buy a new and decent white shirt, but I don't think that's gonna happen. I've still got 4 days. Wish me luck!


No comments:

Post a Comment

Welcome to Occupy the Wardrobe, please say what you think! Benvindo ao Occupy the Wardrobe, por favor diga-nos o que você achou!