October 9, 2012

Minnie Mouse Me




I love all things Disney, and if you've known me for a while, you probably noticed it. My story with Disney started not long ago, when in 2004, almost at the end of my Bachelor's degree, I signed up for a two-month internship with the company that changed my life. I was a cynic 22 year old that forgot what it meant to believe in magic, and those two months working at Disney helped me remember that. That experience was so memorable, that I am now a Disney fan for life, or how we, ex-employees, say: "Once a cast member, always a cast member!"

You might remember my post from February this year when I talked about packing tips for Disney World. I had just come home from a trip there (my 4th to Walt Disney World in Florida), and had lots of tips to share. But see, I came home also with a desire to have a skirt just like Minnie's: red with white polka dots. And since I couldn't buy one, I had to make one. I even shared the tutorial here on Occupy on a post earlier this year. So no surprises that my Disney inspiration for my birthday, is Mickey Mouse's girlfriend.

Sunglasses: borrowed from Mike | Jaqueta: Arden B | T-Shirt: LOFT
Scarf: Street Vendor | Saia: DIY | Flats: Melissa



When I went to Disney in 2004, I got this necklace, but it broke! So Mike got me a new one this year!

 This charm I bought during my 3rd trip to Disney World in 2006. 


And modeling some Minnie inspired apron on my visit to Disneyland in 2009.


Para quem me conhece já faz um tempinho, provavelmente já notou que eu sou apaixonada pela Disney. E essa paixão começou a pouco tempo atrás, em 2004 quando eu me inscrevi para trabalhar lá nas minhas férias da faculdade. E esses dois meses trabalhando por lá, mudaram a minha vida. Antes de ir para Orlando, eu era uma pessoa muito cinica, mas depois de trabalhar para o rato, eu passei a acreditar em mágica novamente. Eu sou uma fã da Disney para sempre agora, ou como nós que trabalhamos lá falamos: "uma vez cast member, sempre um cast member!"

Você talvez se lembre do post que fiz no começo do ano com dicas do que levar na mala para a Disney. Eu tinha acabado de voltar de lá (minha 4a visita aos parques da Florida), e tinha várias dicas para dar. Mas eu também voltei daquela viagem louca para ter uma saia vermelha de bolinha igual a da Minnie Mouse, e aliás, essa saia de bolinha foi a primeira roupa que costurei na vida (e até passei o tutorial aqui no Occupy). Então não é surpresa nenhuma que meu look inspirado na Disney é inspirada na famosa namorada do Mickey!

No comments:

Post a Comment

Welcome to Occupy the Wardrobe, please say what you think! Benvindo ao Occupy the Wardrobe, por favor diga-nos o que você achou!